 |
17. 5. 2010
 Mesta v krizi sodelujejo z univerzami
 Clive Winters
 |
V času gospodarske recesije povpraševanje po visoki izobrazbi navadno raste. To je ponavadi vidno iz povečanega števila prijavnic na izobraževalne tečaje in programe, ki usmerjajo zaposlitveni potencial posameznika. URBACT s poudarkom na inovativnosti in kreativnosti išče način, kako lahko mesta izkoristijo širši potencial univerz in institucij, ki temeljijo na znanju, za dosego konkurenčnosti in inovativnosti na lokalnem nivoju.
Kakšna je specifična vloga univerz v času gospodarske recesije? In kako lahko univerze pomagajo pri dolgoročnem okrevanju?
Univerze in mestne oblasti bodo igrale ključno vlogo v času gospodarske nestabilnosti. Za reševanje problemov je treba preveriti širšo vlogo univerz, njihovo sodelovanje z lokalnimi skupnostmi, njihovo podporo za razvoj veščin usposabljanja in izobraževanja, njihovo podporo za spodbujanje t.i. spin-out podjetij in podporo mladim diplomantom pri zagonu lastnih podjetij skupaj s svojo vlogo pri inovacijah, prenosu znanja in poslovanju.
Mala in srednje velika mesta so kot 'urbani poli' odločilnega pomena za napredovanje gospodarske uspešnosti in inovacijske usposobljenosti Evropske unije, da je strateški razvoj in izkoriščanje notranjih potencialov odločilnega pomena in da so univerze ključnega pomena za ta proces inovacij.
V času gospodarske recesije univerze lahko igrajo vlogo na štirih ključnih področjih:
1. Veščine, usposabljanje in razvoj zaposlenih
2. Inovativnost, prenos znanja in podpora podjetništvu:
3. Spin-out univerz in podjetništvo mladih diplomantov:
4. Dostop do finančne podpore:
Številna mesta morajo izboljšati svoje individualno in organizacijsko znanje o lokalnih in regionalnih institucijah, ki temeljijo na znanju. Pri uskladitvi dejavnosti univerz s prednostnimi nalogami lokalnega gospodarskega razvoja so lokalne oblasti lahko samo podpora, ki je seznanjena s strukturo, ključnimi kontakti, raziskovalnimi in izobraževalnimi temami univerze.
Več:
>>URBACT Novice | Maj 2010
 na vrh

 |
 | 

 |
|